Care este secretul unei companii pentru a rezista in timp? Probabil ca raspunsul la aceasta intrebare este la fel de divers pe cat de multe business-uri de succes gasesti pe piata.
Nu foarte multe companii se pot lauda insa cu o prezenta activa pe piata de business din Romania intinsa pe un sfert de secol.
Omul de afaceri JuergenSchunn precizeaza pe blogul Auto Schunn ca „doar 20% dintre firmele infiintate in 1990 exista si astazi”.
Auto Schunn, compania fondata in 1993 de catre acesta, este una dintre firmele care a reusit sa reziste pe piata in tot acest timp. Performanta este cu atat mai mare, cu cat mediul de afaceri post decembrist nu fost printre cele mai propice pentru antreprenoriat: O piata de business extrem de volatila, indeosebi inainte de anii 2000; O putere de cumparare extrem de scazuta a romanilor in primii ani de dupa iesirea din comunism; O criza financiara feroce care a lovit o lume intreaga, inclusiv Romania, in 2008.
Cu toate acestea, astazi compania Auto Schunn se pozitioneaza drept lider in piata de vanzari auto din vestul Romaniei, fiind unul dintre cei mai importanti parteneri autorizati ai celui mai puternic brand de autoturisme premium din lume, Mercedes-Benz. Care a fost secretul companiei AutoSchunn? Juergen Schunn, fondatorul companiei care ii poarta numele, spune ca a existat un mix de factori care au permis perpetuarea firmei sale de-a lungul celor 25 de ani: „In spatele succesului afacerii noastre au persistat o serie de factori strategici precum gandirea pe termen lung, investitiile pe masura veniturilor, realizate in mod perpetuu, fapt ce a permis o dezvoltare organica, progresiva, diversificarea strategiei de afaceri prin implementarea de noi idei de dezvoltare a business-ului, stabilitate si, nu in ultimul rand, mentinerea unui climat de incredere insuflat la toate nivelele structurii organizationale.” De asemenea, aceasta a adaugat faptul ca relatiile de parteneriat incheiate cu oameni care impartases caceleasi valori cu cele ale companiei au reprezentat au contribuit fundamental la mentinerea companiei Auto Schunn pe un traseu sigur de dezvoltare in toti acesti ani. In ultimul sfert de secol, compania Auto Schunn s-a dezvoltat pe fundatia unui set de principii solide, care au fost insuflate in mod constant si celor peste 200 de angajati pe care firma ii are in prezent.
„Echipa Auto Schunn are in componenta o multime de tineri, dar si angajati cu zeci de ani vechime, oameni care au ramas alaturi de noi in toti acesti ani datorita mediului sigur de lucru pe care ne-am straduit sa il dezvoltam si sa il mentinem.”
In cei 25 de ani de activitate pe piata de autoturisme din Romania, compania estimeaza cifre de vanzari de ordinul zecilor de mii de unitati si o cifra cumulata de afaceri care depaseste 400 de milioane de euro.
Omul de afaceri a tinut sa puncteze faptul ca „un rol vital in dezvoltarea companiei Auto Schunn l-a avut managerul general, cel mai vechi om din firma, doamna economist Elena Kovacs.
Strategiile dezvoltate de domnia sa, dar si parteneriatele pe care le-a initiat si le-a mentinut de-a lungul timpului, au asezat firma pe locul in care se afla astazi: cel mai important dealer de autoturisme din vestul Romaniei, cu reprezentante sau centre de service auto in orasele mari din zona de vest a tarii: Arad, Deva, Suceava, Sibiu si Timisoara, dar si in Germania, cu un showroom Auto Schunn in orasul Westendorf.
Be the first to comment on "Juergen Schunn: doar 20% dintre firmele infiintate in 1990 exista si astazi"